Powered by Ajaxy

Co motywuje pracowników?


co-motywuje-pracownikow

 

Dobry menedżer zna swoich pracowników. Posiada informacje dotyczące tego co potrafią, ile wiedzą, czy są pracowici, czy potrafią przezwyciężać trudności. Są to podstawowe informacje, które powinieneś pozyskać aby sprawnie realizować zadania z zespołem. Pozyskasz je dość szybko. Już po kilku miesiącach pracy odpowiesz na te pytania, jeżeli wykonasz podstawowe obowiązki menedżerskie:

#1 Zlecisz zadania

#2 Przyjrzysz się jak pracownicy je realizują i z czym mają problemy

#3 Rozliczysz ich wykonanie

Czy będziesz już wiedzieć wszystko?

 

Zdecydowanie nie.

 

To, co jest Ci jeszcze potrzebne, to wiedza o tym co motywuje pracowników.

 

Motywacja finansowa

 

Bardzo ważna, choć wielu ludzi powie, że nie najważniejsza. Ja powiem – nie jedyna.

 

pieniadzeW pracy NIE jesteśmy filantropami, nimi możemy być po pracy. To proste: dobrze wynagradzani pracownicy trzymają się swojego pracodawcy.

 

Nie szukają pracy, nie rozpuszczają wici wśród znajomych, nie dają do zrozumienia że chętnie rozpoczną „nowy etap w swoim życiu” . Dobre wynagrodzenie to swoista smycz, trzymająca pracownika w firmie.

 

Jednak pozostanie w organizacji i skupienie się na pracy w niej to nie wszystko. Chcesz przecież aby twoi pracownicy wykorzystali do maksimum swoje siły, zasoby i zdolności. Takie zaangażowanie osiąga się poprzez dodatkowe czynniki.

 

Bezpieczeństwo

 

To jeden z najważniejszych aspektów. Każde pokolenie pracowników ceni sobie poczucie bezpieczeństwa zatrudnienia. Nie oznacza to jednak składania ludziom fałszywych obietnic. Praca nie jest nam dana na zawsze i tak naprawdę każdego może dotknąć zwolnienie.3 zasady

 

Najważniejsza w tym aspekcie jest informacja zwrotna dotycząca wykonywanych zadań. Przede wszystkim, gdy masz w zespole kogoś, kto wykonuje swoje zadania wzorowo – powiedz mu to. Nie żałuj pochwał. Systematycznie podwyższaj poprzeczkę, aby zadania były ambitne.

 

Jednak pracownicy, którzy nie wykonują wszystkiego na 100 % też potrzebują rozmowy. Potrzebują jej bo nie dali sobie rady, bo trzeba dać im możliwość uczenia się na własnych błędach. Potrzebują też informacji związanej z wpływem ich błędów na ciągłość zatrudnienia.

 

Rozwój

 

Nie zawężaj go tylko do szkoleń czy studiów podyplomowych dofinansowanych przez pracodawcę. Postaw na kształcenie w miejscu pracy. Jedną z najbardziej cenionych możliwości rozwoju jest zdobywanie wiedzy podczas pracy, gdy pracownik ma możliwość czerpać od innych, bardziej doświadczonych. Ta ścieżka rozwoju jest najbardziej efektywna zarówno dla pracowników, jak i pracodawcy. Takie możliwości dają projekty realizowane w większych zespołach.

 

Dobra atmosfera w pracy

 

Najbardziej chyba niedoceniany, a być może jeden z najważniejszych motywatorów. Aktywny zawodowo człowiek spędza w pracy co najmniej 1/3 swojego życia. To bardzo dużo. Praca w stresie, nieprzyjemnej atmosferze na pewno nie jest efektywna. Nie jest kreatywna, a często jest znienawidzona. W najlepiej pojętym interesie pracodawcy jest tworzyć dobrą atmosferę pracy opartą na zdrowych relacjach między ludźmi tzn. współpracy, jasnych zasadach, określonych wymaganiach, sprawiedliwej ocenie.

 

Stosunek każdego członka twojego zespołu do wymienionych wyżej motywatorów jest indywidualny. Dlatego tak ważne jest abyś wiedział, które z nich są najważniejsze dla pracownika, co powoduje, że chce mu się nie tylko przychodzić do pracy, ale też dawać z siebie jak najwięcej. Te czynniki wykorzystuj najczęściej w pracy, kładź na nie największy nacisk.

 

Przychodzi mi do głowy sytuacja, której byłam świadkiem podczas mojej pracy w jednej z organizacji. Raz do roku pracodawca organizował wyjazd integracyjny dla swoich pracowników. Podczas tego spotkania organizowano galę, na której wręczano nagrody dla pracowników za ich wyniki, dodam bardzo fajne nagrody. Firma była duża więc na sali siedziało około 1000 osób- dla niektórych paraliżujące audytorium. Ci, którzy otrzymali nagrody musieli powiedzieć kilka słów do mikrofonu ….

 

Za kulisami słyszeliśmy wypowiedzi- „wolałabym nigdy nie dostać tej nagrody gdybym wiedziała/wiedział, że tak to będzie wyglądało”…..

 

 

 

Iza_Aszyk-150x150 Izabela Aszyk – Wieloletni trener i coach. Jest certyfikowanym trenerem biznesu, ukończyła szkołę trenerów Grupy Trop. Posiada 13- letnie doświadczenie menedżerskie. Zarządzała zespołami sprzedażowymi i trenerskimi. Na swoim koncie ma zakończone sukcesem wdrożenia modeli kompetencyjnych dla sprzedaży.

FacebookTwitterLinkedInGoogle+

Tagi: ,


Autor

Cześć. Nazywam się Mariusz Bzdęga i jestem twórcą bloga ManifestHR.pl. Ponieważ jest to blog w którym piszę o HR, kliknij a znajdziesz informacje o moich doświadczeniach zawodowych. Więcej...

Koniecznie przeczytaj

Twitter

@MBzdega @@MBzdega
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @VoCommunism: 78 years ago #OTD, Poland discovered that while different in theory, Fascism and Communism are identical in practice https… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @EnergaSA: Pierwsza drużyna @BG_1930, z logiem #Energa na koszulkach, już jutro o godz. 17 rozpocznie sezon na murawie NSR. Widzimy się… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
https://t.co/luc2wfVbJL Companies opposed the recent executive order on immigration #Trump #EmploymentBrand 

Grupa Trop