Powered by Ajaxy

Coaching – nawet 2000 zł za sesję!


7805428628_27b5c560bc_c
Co jakiś czas w HR-owym świecie pojawia się nowa moda. Weźmy takie NLP. Pamiętacie? 10 lat temu ludzie potrafili zapłacić naprawdę duże pieniądze za spotkanie prowadzone przez guru NLP. Guru przyjeżdżał na dwie godziny, dawał show i kasował czterocyfrową kwotę od uczestnika. Dziś seminariów i publikacji na temat NLP znacznie mniej, mamy za to nowe mody. Od kilku lat prawdziwą karierę robi coaching. Biznes jest gotowy zapłacić Coach’om przez duże „C” bardzo konkretne pieniądze. W efekcie usługi coachingowe są bardzo drogie.

 

Ok, to prawda – coaching działa

 

Korzystałem z coachingu. Zrealizowałem dwa pełne procesy coachingowe i jestem zadowolony. Coach pomaga określić cele i motywuje do działania. Po każdej sesji obserwowałem u siebie wyraźne podniesienie nastroju. Chętniej też nawiązywałem relacje. Na mnie coaching działa.

 

Nawet 2000 złotych za 1,5 h sesji. Czy państwo powariowali?

 

Coaching działa ale oczekiwania finansowe coachów są kosmiczne. Dobry coach woła od 900 zł do 2000 zł za sesję.  Normalnego zjadacze chleba zwyczajnie nie stać na taki wydatek. No chyba, że pracodawca dofinansuje mu taką przyjemność. Coaching dla kadry zarządzającej to czasem wydatek rzędu kilku tysięcy złotych za jedno spotkanie. Drożyzna. Jednocześnie polscy coachowie to bardzo coachingczęsto praktykujący terapeuci. Indywidualna sesja terapeutyczna kosztuje szacunkowo od 80 zł do 150 zł. Mam świadomość różnicy między coachingiem a terapią. Czy nie macie jednak poczucia, że coś tu nie gra? Sesja coachingowa jest warta 10-15 razy, a nawet 25 (!) razy więcej niż sesja terapeutyczna? Naprawdę?

 

Kiedy ceny spadną?

 

Najlepiej zarabia się jednak nie na sesjach coachingowych, a na nauczaniu coachingu. Ludzie marzą o pracy coacha (przy obecnych stawkach godzinowych nie ma się co dziwić) i chętnie płacą za certyfikację. W efekcie coachów jest coraz więcej, a przyrost osób oferujących te usługi można śledzić na przykład tutaj – DobryCoach.pl. Strona oferuje szeroki wybór. Reklamują się tam zarówno profesjonaliści, jak i szarlatani. Sądzę, że wraz ze wzrostem liczby coachów oraz rozpowszechnieniem sesji coachingowych on-line cena za sesję spadnie. Pytanie, czy zachowana zostanie jakość usług? Spadek cen byłby oczywiście dobrą informacją (dla nas, nie dla coachów), ponieważ pozwoli większej liczbie osób korzystać z dobrodziejstw coachingu.

 

Na marginesie intryguje mnie pytanie, co będzie kolejną HR-ową modą? Jakiś czas temu pojawili się w Polsce specjaliści od wizerunku oferujący usługi personal brandingu. Firmy doradcze zachwalają rozwiązania oparte na grywalizacji. Czy na tych usługach będzie można zarobić tak dobrze jak kiedyś na NLP, a dziś na coachingu? Czas pokaże. Dla nas, odbiorców tych usług ważne jest, by płacić zgodnie z ich rzeczywistą wartością.

FacebookTwitterLinkedInGoogle+

Tagi:


Autor

Cześć. Nazywam się Mariusz Bzdęga i jestem twórcą bloga ManifestHR.pl. Ponieważ jest to blog w którym piszę o HR, kliknij a znajdziesz informacje o moich doświadczeniach zawodowych. Więcej...

Koniecznie przeczytaj

Twitter

@MBzdega @@MBzdega
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @VoCommunism: 78 years ago #OTD, Poland discovered that while different in theory, Fascism and Communism are identical in practice https… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @EnergaSA: Pierwsza drużyna @BG_1930, z logiem #Energa na koszulkach, już jutro o godz. 17 rozpocznie sezon na murawie NSR. Widzimy się… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
https://t.co/luc2wfVbJL Companies opposed the recent executive order on immigration #Trump #EmploymentBrand 

Grupa Trop