Powered by Ajaxy

Jak znaleźć gwiazdę branży finansowej?


jak-znalezc-gwiazde

 

Dziś gościnny wpis mojego kolegi Marcina Marczaka. Marcin od ponad dekady kieruje siłami sprzedaży w firmach branży finansowej. Ma w swoim CV Home Brokera, Money Expert czy Expandera. A zatem Marcin to człowiek z biznesu. Dlaczego warto przeczytać jego wpis? Ponieważ, choć my HRowcy jesteśmy najmądrzejsi i wiemy dosłownie wszystko, to jednak istniejemy dla biznesu. I kiedy rozsądny człowiek z biznesu chciałbym nam coś opowiedzieć o swojej działce, warto posłuchać co ma do powiedzenia. Miłej lektury.

 

Doradców finansowych, Opiekunów Klienta, Bankierów można podzielić na dwie grupy:

 

@ etatowcy (duża podstawa, pełen socjal, bezpieczeństwo zatrudnienia)

 

@ umowy „śmieciowe” czyli sprzedaj albo zgiń

 

Zawsze rekrutowałem i zarządzałem drugą grupą. To praca z genialnymi wynagrodzeniami dla najlepszych i beznadziejnie płatna dla przeciętnych. A słabi? Słabi tylko tracą tutaj czas.

 

Jak pozyskać najlepszych? Prawdziwych, grubych misiów, realizujących 96 % planu całej linii sprzedażowej? HRowcy lubią tworzyć opasłe modele kompetencyjne. Wyglądają one super podczas pierwszej prezentacji, a potem nikt z nich nie korzysta. Dlatego dziś w bonusie, ze względy na dobrą znajomość z Mariuszem, dam wam 3 krytyczne cechy charakteryzujące najlepszych z najlepszych. Inne kompetencje mogą mieć pewne znaczenie, ale nigdy nie będą kluczowe. Oto co liczy się naprawdę:

 

#1 Nastawienie – gwiazdy wiedzą co chcą osiągnąć i mają potrzebną ku temu energię. Ich cele bywają skrajnie różne, ale nastawienie podczas realizacji zawsze jest pozytywne

 

#2 Wiedza – czyli znajomość ekonomii. Kandydat m-u-s-i posiadać wiedzę w zakresie finansów. Wiedza to poniekąd czas jaki jest potrzebny na jej zdobycie, ale nawet na najdłuższych wielotygodniowych szkoleniach nie uczą co to jest bilans, WIG czy spread. Szkoda twojego czasu na osobę nie znającą podstaw

 

#3 Łatwość nawiązywania kontaktów. Sprzedaż to nic więcej jak zmiana nastawienia klienta. Dlatego kandydat nie można bać się rozmowy czy zadawania pytań

 

Btw. Moje wieloletnie doświadczenia uświadomiły mi, że najlepsi z najlepszych zaczynali w innych branżach. Wielu prawdziwych kilerów z branży w przeszłości robiło inne rzeczy, na przykład zarządzanie restauracją czy sprzedaż silników. Dlatego gwiazd szukaj w różnych miejscach. Zawsze możesz też ukraść taki diament konkurencji, ale… kochani rekruterzy, podczas swojej pracy proszę pamiętajcie o 3 kwestiach:

Wiarygodność firmy. Brałem udział w rekrutacji, gdzie po pierwszym profesjonalnym etapie (rekruterka z firmy zewnętrznej) spotkałem się z członkiem zarządu młodej, nowej firmy. Na rozmowie dowiedziałem się, że firma jest bogata, co silnie kontrastowało z filiżanką kiepskiej kawy którą mnie poczęstowano i telefonem mojego rozmówcy z… pękniętym ekranem. Spotkanie zakończyłem słowami: dziękuję, praca u Państwa to bardzo ciekawa propozycja. ;-)

 

Wynagrodzenie. Rekrutujcie ludzi zarabiających bardzo duże pieniądze i chcących zarabiać WIĘCEJ (to oczywiste), ale gwiazdy liczą na coś jeszcze – może częste podróże, może nagrody rzeczowe, może szkolenia. Musicie zrozumieć prawdziwy cel pracy gwiazdy. Tylko wtedy wygracie prawdziwy diament.

 

Przygotowanie do rozmowy i poznanie kandydata. Rekrutując najlepszych z najlepszych, musicie przeprowadzić precyzyjny screnning kandydata. Prawdziwego dużego misia zna sporo osób z branży. Na rozmowie nie pytajcie o sukcesy, osiągnięcia takiej osoby. Powinniście znać wyniki waszej gwiazdy zanim wykonaliście do niej pierwszy telefon.

261834_178143492249153_2222939_n

Marcin Marczak

 


Od ponad 13 lat w strukturach i bezpośredniej sprzedaży produktów finansowych. Zarządzał zarówno kilkunastosobowymi zespołami jak i całym pionem sprzedaży. Kierownik Oddziału Home Broker, Dyrektor Regionalny w Money Expert, Dyrektor Regionalny Sprzedaży w Expander, Kierownik Działu Sprzedaży w Asper. Chcesz wymienić się doświadczeniami? Napisz do niego na marcin.marczak@homebroker.pl

 

FacebookTwitterLinkedInGoogle+

Tagi: ,


Autor

Cześć. Nazywam się Mariusz Bzdęga i jestem twórcą bloga ManifestHR.pl. Ponieważ jest to blog w którym piszę o HR, kliknij a znajdziesz informacje o moich doświadczeniach zawodowych. Więcej...

Koniecznie przeczytaj

Twitter

@MBzdega @@MBzdega
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @VoCommunism: 78 years ago #OTD, Poland discovered that while different in theory, Fascism and Communism are identical in practice https… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @EnergaSA: Pierwsza drużyna @BG_1930, z logiem #Energa na koszulkach, już jutro o godz. 17 rozpocznie sezon na murawie NSR. Widzimy się… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
https://t.co/luc2wfVbJL Companies opposed the recent executive order on immigration #Trump #EmploymentBrand 

Grupa Trop