Powered by Ajaxy

Personal branding 2.0. Recenzja


danschawbel

Moja ostatnia wizyta w Empiku zakończyła się smutnym wnioskiem: książek z naszej branży HR jest jak na lekarstwo. Z braku ciekawej alternatywy kupiłem „Personal Branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki” Dana Schawbel’a. Tak, to ten bacznie obserwowany przez kobiety pan ze zdjęcia. Książka zainteresowała mnie z trzech powodów:

• Staram się czytać wszystkie pozycje poświęcone tematom rekrutacyjnym i około rekrutacyjnym

• Branding jest ważny w pracy HR-owca

• Książka Schawbel’a opisuje kwestie budowania wizerunku w sieci. A to z kolei ważne w kontekście prowadzenia bloga

Po zakończeniu lektury uczucia miałem mieszane. Ale po kolei.

Andy-andy-warholIn the future everyone will be world – famous for 15 minutes

Portale społecznościowe zmieniły świat. Facebook, Linkedin to wynalazki na miarę telefonu. Wiem, nie każdy ma tam profil. Wśród znajomych mam kilku antagonistów zakładania konta na FB. Kiedyś nie każdy od razu chciał korzystać z odkrycia Bella. Dziś nie wszyscy rozumieją możliwości jakie dają portale społecznościowe. Tymczasem ich znaczenie konsekwentnie rośnie.

Tak jak Facebook wpłynął na nasze życie osobiste, tak Linkedin czy Goldenline zmieniły nasze życie zawodowe. Każdy właściciel konta na portalu społecznościowym stał się nadawcą komunikatów na pewną skalę. W efekcie każdy może budować swój wizerunek kandydata/pracownika w sieci (na zachodzie część HR-owców ogłosiła nawet rychły koniec tradycyjnego CV). I o tym jest właśnie książka Schawbel’a. O budowaniu własnego wizerunku.

Co podobało mi się najbardziej? Temat! Na naszych oczach spełnia się proroctwo Andy Warhola, który niczym pytia przewidywał: w przyszłości każdy będzie miał swoje 15 minut sławy. Proroctwo w pewnym sensie się wypełniło. Ostatnio mój znajomy otrzymał kilkaset like’ów pod informacją o zaręczynach. Ten człowiek przez jeden-dwa dni był prawdziwym celebrytą w kręgu moich znajomych. Schwabel pokazuje jak istotne w kontekście rozwoju kariery zawodowej jest dbanie o tą „sławę”. Książka to instrukcja definiowania, budowania, promowania i utrzymania swojej osobistej marki. Z wykorzystaniem portali społecznościowych, blogów, vlogów, twittera, wyszukiwarki google itd.

Odkrywanie Amerykipersonal-branding-2-0

Dla części czytelników Personal Branding 2.0 może być chwilami banalny. Niektóre treści wydają się oczywiste. Nawet dla tak podstarzałego reprezentanta pokolenia X jak ja. Jeżeli chwilami byłem lekko znużony, to czy typowy Y będzie ziewał? A czytając książkę miałem nieodparte wrażenie, że to głównie do Y-ków zwraca się Schwabel. Dużo też w książce Schwabel’a samego Schwabel’a, chętnie opisującego swoją drogę: jak to prowadził bloga, jak napisał książkę i jak zmieniła ona jego życie. Ta historia może być inspirująca dla odbiorcy ale ja chętniej przeczytałbym jeszcze więcej konkretnych wskazówek mówiących o tym, co należy zrobić, by sukces Schwabel’a powtórzyć.

Książkę polecam:

• Kandydatom i pracownikom chcącym budować swój wizerunek w celach zawodowych

• Osobom zainteresowanym PB z barierą językową – „Personal Branding 2.0” to obecnie chyba jedyna pozycja o budowaniu osobistej marki dostępna w języku polskim

A na koniec informacja. Na Linkedin istnieje grupa Personal Branding Polska prowadzona przez panią Annę Szubert, eksperta z zakresu Personal Brandingu. Jak ktoś ma ochotę i jest ciekawy, niech wbija, obserwuje i dyskutuje. Myślę, że warto przyjrzeć się ofercie PB uważniej.

FacebookTwitterLinkedInGoogle+

Tagi:


Autor

Cześć. Nazywam się Mariusz Bzdęga i jestem twórcą bloga ManifestHR.pl. Ponieważ jest to blog w którym piszę o HR, kliknij a znajdziesz informacje o moich doświadczeniach zawodowych. Więcej...

Koniecznie przeczytaj

Twitter

@MBzdega @@MBzdega
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @VoCommunism: 78 years ago #OTD, Poland discovered that while different in theory, Fascism and Communism are identical in practice https… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @EnergaSA: Pierwsza drużyna @BG_1930, z logiem #Energa na koszulkach, już jutro o godz. 17 rozpocznie sezon na murawie NSR. Widzimy się… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
https://t.co/luc2wfVbJL Companies opposed the recent executive order on immigration #Trump #EmploymentBrand 

Grupa Trop