Powered by Ajaxy

Rewolucja w HR? Google Glass w sprzedaży!


 

Dziś w USA Google na jeden jedyny dzień uruchomił sprzedaż swoich okularów – Google Glass. Możesz je kupić za bagatela 1500 dolarów (około 4500 zł). Dzięki okularom Google będziemy jeszcze szybciej zdobywać wiedzę o otaczającym nas świecie, rejestrować go (filmy, zdjęcia) i komunikować się z innymi.

 

Okulary są sterowane ludzkim głosem. Google Glass wywołuje różne odczucia, od gorącego entuzjazmu po głęboką niechęć. W obliczu nadchodzących zmian w sposobie komunikowania się między ludźmi, ekspert HR zadaje dziś sobie jedno pytanie: jaki wpływ nowa technologia wywrze na miejsce pracy?

 

Trend przyszłości

 

To oczywiste, że rozpowszechnienie Google Glass i innych, możliwych do założenia technologii, będzie miało wpływ na naszą pracę. Przykład? Sprzedaż i obsługa klientów. Wyobraźcie sobie firmowy helpdesk, gdzie operator na żywo udziela klientowi instrukcji w oparciu o obraz transmitowany z okularów klienta. Google Glass da np. możliwość skanowania sprzętu w sklepie z AGD, udostępniając informacje o dostępnych modelach, kolorach i cenach. Obraz uzyskany dzięki okularom stanie się nowym miejscem umożliwiającym ekspozycję reklam. Szykujcie się ludzie sprzedaży i marketingu. Nadchodzi Google Glass.

 

Google Glass a HR

 

google glass 2Google Glass to technologia o ogromnym potencjale. Możemy puścić wodzę fantazji i zadać sobie pytanie w jaki sposób nowa technologia wpłynie na naszą HR-ową robotę? Tu kilka konkretnych pomysłów:

Benefit dla wybranych pracowników. Smartfon i laptop stały się już obecnie korporacyjnym standardem. Posiadanie Google Glass, szczególnie w pierwszych latach wprowadzania produktu na rynek, może być pożądanym narzędziem pracy. Prawdziwym benefitem dla najlepszych

Rekrutacja i wybór kandydatów. W jaki sposób? Obejrzyj ten film:

Komunikacja i informacje o organizacji. Google Glass jako narzędzie urzeczywistniające ideę „wszystkiego w Internecie”, promowaną przez prezesa Cisco Johna Cambersa. Okulary pozwolą ułatwić dostęp do jeszcze większej ilości informacji: danych o pracownikach, ich aktywnościach, kompetencjach czy historii zatrudnienia. Dla nas, ekspertów HR, oznacza to jeszcze większą ilość informacji do obrobienia.

W jaki jeszcze sposób Google Glass mogą mieć wpływ na robotę HR-owca? Daj swój komentarz na grupie dyskusyjnej Manifest HR na Linkedin.

 

Google Glass w twoim miejscu pracy w perspektywie 5 – 10 lat?

 

Aby technologia typu Google Glass stała się powszechnie używana, muszą zostać spełnione dwa warunki. Po pierwsze cena musi być niższa. 1500 dolarów to za dużo dla zwykłego zjadacza chleba i zdecydowanej większości podmiotów gospodarczych w naszym kraju. Po drugie gadżet Google z pewnością spotka się ze społecznym oporem. Ludzi wkurza zmiana szaty graficznej na Facebook, a co dopiero perspektywa bycia skanowanym na ulicy przez posiadacza Google Glass. Społeczne opory również nie znikają z dnia na dzień. Dlatego będziemy musieli jeszcze długo poczekać, zanim Google Glass przyjmie się w naszym miejscu pracy. Prognozuję od 5 do 10 lat. Wszystko zależy od tego, czy i jak szybko nowa technologia przyjmie się w USA i Europie Zachodniej.

 

FacebookTwitterLinkedInGoogle+

Tagi:


Autor

Cześć. Nazywam się Mariusz Bzdęga i jestem twórcą bloga ManifestHR.pl. Ponieważ jest to blog w którym piszę o HR, kliknij a znajdziesz informacje o moich doświadczeniach zawodowych. Więcej...

Koniecznie przeczytaj

Twitter

@MBzdega @@MBzdega
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @VoCommunism: 78 years ago #OTD, Poland discovered that while different in theory, Fascism and Communism are identical in practice https… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @EnergaSA: Pierwsza drużyna @BG_1930, z logiem #Energa na koszulkach, już jutro o godz. 17 rozpocznie sezon na murawie NSR. Widzimy się… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
https://t.co/luc2wfVbJL Companies opposed the recent executive order on immigration #Trump #EmploymentBrand 

Grupa Trop