Powered by Ajaxy

Z kim trzymać w pracy sztamę?


budowanie relacji

Źródło: Flickr.com

 

Nadchodzi koniec klasy średniej. Praca na etacie będzie coraz trudniejsza do utrzymania. Już niedługo tysiące pracowników korporacji każdego stycznia będzie zadawać sobie jedno pytanie: czy w tym roku utrzymam moje stanowisko pracy? Przetrwają tylko całkowicie lojalni, niezawodni i posiadający unikalne kompetencje.

 

Jak przetrwać? Istnieje kilka sposobów. Jednym z najskuteczniejszych jest zadbanie o relacje z innymi ludźmi.

 

Głupcy nazwą to włazi dupstwem, lizusostwem lub wazeliniarstwem. Nie przejmuj się. Stawką w tej grze są opłacone rachunki, coroczne wakacje i trochę grosza na czarną godzinę.

 

Idylliczny model budowania więzi z innymi zakłada, że dobre relacje należ mieć z każdym. Oczywiście łatwiej tak powiedzieć, trudniej zrobić. Pozwól jednak, że wskażę ci osoby, z którymi po prostu musisz dobrze żyć.

 

Oto ludzie, z którymi musisz trzymać w pracy sztamę.

Szef

 

Dobrze lubić swojego szefa, a jeszcze lepiej jeśli on lubi nas. To prawda oczywista dla wszystkich (OK, nie zawsze dla wszystkich). Głupcy wchodzą w konflikty z przełożonymi, knują i faulują. Ty jednak daj przełożonemu wsparcie, zbuduj wzajemne zaufanie i doceń jego działania. A jeżeli myślisz, że ten człowiek nigdy nie będzie miał wpływu na twoje wynagrodzenie, awans lub zachowanie stanowiska pracy – pomyśl raz jeszcze.

 

Klienci

 

Dobra relacja z klientami to twoja polisa na przetrwanie. Kiedy mówię „klienci”, mam na myśli zarówno obsługiwanych przez ciebie współpracowników, jak i osoby z zewnątrz. Zapamiętuj informacje o kliencie (daty urodzin, imiona ich dzieci, kotów, psów i ukochanych kanarków), a następnie wykorzystuj je do budowania bliższej relacji. Jeżeli możesz: spotykaj się z klientami poza firmą, umawiaj się na obiad, lub jeśli pracujesz w Warszawie – lunch. Schodź na tematy poza zawodowe. Rozmawiaj o wspólnych zainteresowaniach. Dodaj twojej relacji z klientem prawdziwy, osobisty akcent.

 

Opinia publiczna

 

Opinia publiczna to pracownicy, z którymi kontaktujesz się na co dzień. Ludzie wykonujący pracę podobną do twojej. Powinni wiedzieć kim jesteś, co robisz i dlaczego twoja praca jest tak cholernie ważna. Dlaczego wymieniłem ich w tym zestawieniu? To co mówią o tobie kiedy nie ma cię w pobliżu, ma wpływ na twoją osobistą markę. Pamiętaj: wszystko co mówią o tobie inni (lub czego nie mówią) liczy się. Jeżeli mówią to twoi współpracownicy – liczy się dwójnasób.

To wszystko. Jeżeli zbudujesz dobre relacje z tymi ludźmi, szanse na zachowanie twojej pracy z pewnością wzrosną. Jednak strzeż się. Jeżeli nie będziesz po prostu dobry w tym co robisz, nawet najlepsza relacja może okazać się niewystarczająca.

 

FacebookTwitterLinkedInGoogle+

Tagi: ,


Autor

Cześć. Nazywam się Mariusz Bzdęga i jestem twórcą bloga ManifestHR.pl. Ponieważ jest to blog w którym piszę o HR, kliknij a znajdziesz informacje o moich doświadczeniach zawodowych. Więcej...

Koniecznie przeczytaj

Twitter

@MBzdega @@MBzdega
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @VoCommunism: 78 years ago #OTD, Poland discovered that while different in theory, Fascism and Communism are identical in practice https… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @EnergaSA: Pierwsza drużyna @BG_1930, z logiem #Energa na koszulkach, już jutro o godz. 17 rozpocznie sezon na murawie NSR. Widzimy się… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
https://t.co/luc2wfVbJL Companies opposed the recent executive order on immigration #Trump #EmploymentBrand 

Grupa Trop