Powered by Ajaxy

UWAGA KONKURS! Zostań Ambasadorem Zarządzania Wiedzą


seka

 

info.png

 

Jeśli macie fajny i skuteczny pomysł na dzielenie się wiedzą w firmie, jest szansa by pokazać go innym i zdobyć prestiżowy tytuł. Orange Polska w ramach projektu Światłowód Wiedzy zaprasza wszystkie organizacje, które chcą się pochwalić nawet najdrobniejszym usprawnieniem.

 

Firmy i ich rozwiązania należy zgłosić do konkursu do 20 maja 2015 r. Wystarczy wypełnić formularz, który znajduje się na stronie konkursu. Formularz wymusza syntetyczny opis (ok. 3000 znaków), ale można go wzbogacić zdjęciami oraz krótkimi filmami. Zgłoszenia oceni niezależna komisja ekspertów, a spośród uczestników wyłoni 5 finalistów. Zaprezentują się oni 11 czerwca w Warszawie, podczas konferencji. Już wcześniej, bo 27 maja rozpocznie się też głosowanie online na nagrodę publiczności.

 

Podczas konferencji jury oceni wystąpienia i wybierze jednego Ambasadora Zarządzania Wiedzą. Tytuł i statuetka trafią do niego podczas gali, kończącej konferencję. Również wtedy publiczność uhonoruje swojego faworyta.

 

Więcej się mówi, niż robi w sprawie wiedzy

 

Wszyscy wokół powtarzają mantrę: wiedza jest w dzisiejszych czasach najważniejszym zasobem. Tymczasem, poza mówieniem, często niewiele się robi, by wiedzę w organizacji dobrze wykorzystać. Firma doradcza KPMG w publikacjach i wystąpieniach na temat zarządzania wiedzą przywołuje często przemawiające do wyobraźni statystyki:

- przeciętnie aż 80 proc. pytań merytorycznych zadawanych w organizacjach powtarza się;

 

- pracownicy tracą od 7 do 20 procent czasu na odpowiadanie na powtarzające się pytania;

 

- pracownicy tracą 50 proc. czasu na poszukiwanie informacji, choć wszędzie funkcjonują narzędzia i systemu pozwalające ludziom na szybki dostęp do wiedzy;

 

- mniej niż 20 proc. ważnej wiedzy w organizacji jest w ogóle utrwalana.

Zmarnowany czas, zbyt powolna reakcja na to, co dzieje się w firmie i otoczeniu, frustracja z powodu niedostępności ważnych danych, albo kontaktów z ludźmi, którzy wciąż pytają o to samo, ucieczka wiedzy wraz z odchodzącymi pracownikami – to wybrane skutki złego zarządzania wiedzą, które w końcowym efekcie przekładają się na stracone pieniądze lub niewykorzystane szanse.

 

Ewolucja zarządzania wiedzą

 

Próby usprawnienia przepływu wiedzy w firmach podejmuje się od lat. Początkowo koncentrowano się na technologiach gromadzenia i bezpiecznego udostępniania informacji. Tworzono drogie i rozbudowane systemy, możliwe do wdrożenia głównie w dużych korporacjach. Jednak zderzono się z problemem, który polegał na tym, że wiedza w repozytoriach i bazach danych wymagała ciągłej aktualizacji. A to z kolei wymagało czasu i dodatkowej pracy.

 

Internet i media społecznościowe rozwiązały tę sytuację. Uwolniły wiedzę w organizacjach, pozwoliły ludziom dzielić się nią niemal bezkosztowo. Dały pracownikom stały dostęp do informacji oraz wpływ na ich kształt. Umożliwiły bieżącą aktualizację. Nie ma jednak sytuacji idealnych. Nie wszyscy ludzie chcą w tej wymianie aktywnie uczestniczyć. Dziś zagadnieniem w kontekście zarządzania wiedzą stał się bardziej człowiek, a nie technologia.

 

Pokaż swoje rozwiązanie w konkursie

 

Wciąż zmagamy się w firmach z tym problemem. Jedni z lepszym, inni z gorszym skutkiem. Dlaczego nie pokazać tych zmagań i często udanych projektów? Dobrą okazją do tego jest konkurs Ambasador Zarządzania Wiedzą.

 

Jego organizator, firma Orange Polska, bardzo świadomie podeszła do problemu zarządzania wiedzą. W ramach współfinansowanego z funduszy unijnych projektu Światłowód Wiedzy zdiagnozowała najważniejsze problemy w przepływie ekspertyzy u siebie i w kilku innych firmach technologicznych. Zaproponowała nowe narzędzia HR – opisujące role ekspertów, zasady gromadzenia ich wiedzy, dzielenia się nią, motywowania do aktywności i poszukiwania pomysłów. Wsparła rozwiązania HR aplikacjami IT, działającymi na zasadzie social media i przetestowała rozwiązanie u kilku partnerów. Teraz nieodpłatnie udostępnia narzędzia HR zainteresowanym firmom. Ale na tym nie poprzestano. Doświadczenia zdobyte w ramach Światłowodu Wiedzy pokazały, że warto pokazać szerzej ciekawe rozwiązania. Również te spoza projektu. Ma to umożliwić konkurs, który jednocześnie jest podsumowaniem projektu.

 

Warto skorzystać z szansy na zdobycie prestiżowego tytułu, możliwości wymiany doświadczeń, wyznaczanie nowych trendów w ważnej dziedzinie. Warto też podać tę informację jak najszerzej, by zachęcić innych do pokazania swoich rozwiązań.

 

info.png

 

FacebookTwitterLinkedInGoogle+


Autor

Cześć. Nazywam się Mariusz Bzdęga i jestem twórcą bloga ManifestHR.pl. Ponieważ jest to blog w którym piszę o HR, kliknij a znajdziesz informacje o moich doświadczeniach zawodowych. Więcej...

Koniecznie przeczytaj

Twitter

@MBzdega @@MBzdega
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @VoCommunism: 78 years ago #OTD, Poland discovered that while different in theory, Fascism and Communism are identical in practice https… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
RT @EnergaSA: Pierwsza drużyna @BG_1930, z logiem #Energa na koszulkach, już jutro o godz. 17 rozpocznie sezon na murawie NSR. Widzimy się… 
ManifestHR.pl
Mariusz Bzdęga  @@MBzdega
https://t.co/luc2wfVbJL Companies opposed the recent executive order on immigration #Trump #EmploymentBrand 

Grupa Trop